Re: Exchange

Autor: Leon <roberttrubas_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 11 Mar 2010 - 18:17:01 MET

Dnia Thu, 11 Mar 2010 08:06:10 -0800 (PST), Marcin Zawadzki napisa³(a):

> albo opcja Outlook Anywhere w MS Outlooku, czyli ³±czenie z exchangem
> po http(s)
> moja juzeria bardzo to sobie chwali
> a je¶li chodzi o walkê ze spamem, to pomaga nam w tym McAfee i ich
> GroupShield SpamKiller for Exchange, dziennie wylapuje ok. 10 tys.
> sztuk mielonki (mam gdzie¶ tak 300 mailboxow w Exchange'u) i dzia³a
> oczywi¶cie w obie strony
> konfiguracja i "wywa¿enie" spam score zajê³o mi kilka m-cy :-/

Outlook Anywhere te¿ wdro¿y³em, jednak kilka osób korzysta z Outlook
Expresa a tam z tego co sie orientujê nie da siê skonfigurowaæ OA.
Mam tylko pytanie odnosnie NDR. Mam dla konektora pobieraj±cego pocztê z
Internetu (port 25) ustawiony "Sender Filter" i wpisane domeny które
obs³uguje nasz Exchange. Ale pytanie czy je¶li przysy³aj± mi spam na adresy
których nie ma w domenie to pewnie generowany jest na adres zwrotny NDR i
zastanawiam siê czy on nie powoduje, ¿e balcklisty uznaj± to za spam. Bo
pewnie adres zwrotny ustawiony jest na nieistniejace adresy. Czy mo¿na
wy³±czyæ NDR ale TYLKO dla konektora ¶ci±gaj±cego pocztê z innych serwerów.
Chodzi o ty by na konektorze pobieraj±cym pocztê od u¿ytkowników z domeny
by³ generoany NDR.

Jest te¿ zainstalowany SpamAssasin i radzi sobie bardzo dobrze, ale
filtruje tylko pocztê przychodz±c±, czy kto¶ wie jak go skonfigurowaæ by
sprawdza³ te¿ wiadomo¶ci wychodz±ce?

--
Pozdrawiam
Leon