Re: Exchange

Autor: Leon <roberttrubas_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 11 Mar 2010 - 10:34:09 MET

Dnia Wed, 10 Mar 2010 12:55:33 -0800 (PST), Marcin Zawadzki napisał(a):

> On Mar 10, 7:08 pm, Leon <roberttru...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
>
> Nie udzielę Ci pełnej odpowiedzi, ale może ułatwię zadanie - ja u
> siebie nie mam POP3, a moim pracownikom "terenowym" zaoferowałem
> Outlook Web Access.
> Jeśli chodzi o "namierzanie", o którym wspomniałeś, to możesz zacząć
> od Message Tracking Centre, do którego masz dostęp przez System
> Manager for Exchange (musisz osobno zainstalować).
> Powodzenia.

Dzięki za odpowiedź. MTC mam oczywiście zainstalowany, jednak w nim nie
doszukam się IP skąd został wysłany mail a jedynie adresata spamu :-). OWA
jest i działa jednak "twardogłowi" muszą mieć POP'a bo inaczej "nie da sie
pracować" jak mówią. Niestety zabanowali nas na SORBS ichca kasę. Może ktoś
jeszcze ma jakieś dobre rady jak zabezpieczyć serwer by ustrzec się spamu.
Na wirtualnych konektorach jest włączone "sender filter" na porcie 25 i
"recipient filer" na 587, open-relay również wyłączony. Co jeszcze zrobić
by ustrzec się blackilst.

--
Pozdrawiam
Leon