Re: Jaki(ś) kalendarz

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Wed 03 Mar 2010 - 14:34:50 MET

Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> O bulwa nać. Słowa z tego nie rozumiem :(

Konstrukcja jest prosta i dość uniwersalna:
desktop<->serwer<->telefon

1. Można jak już miałeś sugerowane wykorzystać gmaila jako "serwer"
Wtedy instalujesz stosowną wtyczkę do Thunderbirda, googlesync na
telefon i działa.
2. Skoro nie lubisz googla to można wykorzystać innego dostawcę.
Tu sensowne wydaje się skorzystanie z konta na serwerze SyncML
Możesz postawić sobie taki serwer sam - tylko po co? dla jednej osoby?
albo założyć konto na istniejącym, najmilej widziany jest zapewne
darmowy ;)
Taką usługę świadczy www.mobical.net
Procedura identyczna jak w pkt. 1.z tym że:
- na telefon Nokia nic nie instalujesz, bo ma wbudowaną obsługę SyncML'a
- do Thunderbirda potrzebujesz wtyczki do SyncML
Darmową wtyczką jest funambol.
https://mozilla-plugin.forge.funambol.org/
były problemy w komunikacji z serwerem mobical z użyciem funambola bo
AFAIK mobical działa na SyncML ale coś mają po swojemu a funambol tego
nie lubi.
Miałem przez krótki czas jednak wersją funambola, która radziła sobie z
Mobical'em.
Nie testowałem jednak tego dla kalendarza a jedynie dla ksiązki
adresowej.
Wydaje mi się, że to było stąd:
https://mozilla-plugin.forge.funambol.org/files/documents/89/369/funambo
l-mozilla-sync-client-win32-exp.xpi ale głowy za to nie dam ;)

Mam nadzieję, że teraz jest jasno opisane.

--
Wojtek