Windows 7 + VM = kicha

Autor: Jan Stożek <conus-spm_at_chello.pl>
Data: Sun 28 Feb 2010 - 13:18:38 MET

Witam,

        Czy ktoś zainstalował może skutecznie Windows 7 na maszynie
wirtualnej?

        Ja próbowałem zarówno na VirtualBoksie 3.1, jak i VM Workstation 6.5.
Za każdym razem instalator butuje się z płyty, po czym pyta o
sterowniki do napędu - których nie znajduje, więc dalej instalacja
nie idzie. Ten sam efekt występował niezależnie od tego, czy
próbowałem instalować z fizycznej płyty DVD (i czy w VB była włączona
opcja bezpośredniego dostępu do napędu, czy nie), czy też z jej
obrazu ISO. Chyba wyklucza to problem sprzętowy.

        Podejrzewam, że albo Win7 ma jakieś niejawne zabezpieczenia w tej
materii albo mam felerny obraz (ok. 1.9 GB; K3B nie zgłaszał
sprzeciwów przy wypalaniu - poza rozmiarem).

        Hostem jest OpenSUSE 11.1, jeśli to ma jakieś znaczenie.

        Z góry dziękuję za pomoc.

--
Pozdrawiam,
(js).