Windows 7 na laptopie Sony

Autor: szymek <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 23 Feb 2010 - 00:25:00 MET

Temat był zapewne wałkowany na różnych forach, troche poszukałem, troche
popytałem, ale nie wiem nadal jak się za to zabrać aby się nie denerwować
niepotrzebnie... do rzeczy.

Od kilku dni jestem posiadaczem Vaio VGN-FW51MF/H, z systemem oryginalnie
zainstalowanym Windows 7 Home Premium x64. Preinstalowany system jest
strasznie zasyfiony crapwarem od Sony i kilku innych firm (głęboko
ingerujący w system), ponieważ tego nie lubię - przymierzam się do położenia
tego (takiego) samego systemu od początku, bez zbędnych dodatkowych
programów. Zastanawiam się jak ugryźć ten temat, aby poszło gładko. W
międzyczasie zrobiłem Recovery diski z danych zawartych na ukrytej partycji,
żeby w razie czego mieć możliwość przywrócenia fabrycznego stanu.

No i sprawa najważniejsza - instalacja nowego, czystego systemu. Jak?

Dzwoniłem do Sony - nie daje czystych systemów, mogą przysłać Recovery z
crapwarem, za 186 zł - dziękuję. Googlając temat stwierdzam, że z Recovery
Disku nie zrobie sobie czystej instalki samego systemu, chyba że się mylę.
Być może jest jakiś sposób na przeedytowanie danych na tych płytach tak aby
wyłuszczyć z nich czystą instalkę systemu? Może ktoś z Was coś wie na ten
temat. Ja jednak w to wątpię.

W tej sytuacji rozważam instalację z innego nośnika, z tą samą wersją
systemu co jest fabrycznie zainstalowany, czyli x64 W7 HP OEM. Skąd taką
płytę dorwać? Kupiłbym nawet oryginał OEM w sklepie, zainstalował i
spróbował klucz z naklejki nalepionej od spodu komputera. Ale czy to
przejdzie? Czy to legalne? Co dalej z aktywacją?

Jakieś rady i sugestie mile widziane.