Re: Jak zmusić Wistę do Fullscreen?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 11:49:23 MET

Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> Oczywiście. Auto z lat 70 dalej może jeździć. Ba! Auto z lat 30 dalej
> może jeździć. Pomijam aspekt zgnicia blachy itepe, ale wyremontowane
> nadal jest jeżdżącym autem.

Owszem. Ale zazwyczaj jest eksploatacja jest nieopłacalna,
a bezpieczeństwo dyskusyjne. Nie znam co prawda entuzjastów
starych samochodów ale obstawiam, że używają ich tylko przy
okazji wystaw czy zlotów oraz do okazjonalnych wycieczek przy
dobrej pogodzie, a do pracy czy na zakupy jeżdżą jakimkolwiek
innym, *nowym* samochodem.

Ja na przykład jestem wielkim entuzjastą polonezów, ale sam
widzę, że nawet 10-letni samochód lepszej klasy pali w zi-
mie nie 12 l, ale 7 l na 100 km, zapala bez problemu i ma
sensowną moc, a nie marne 60 czy 70 KM na kołach. I nie upie-
rałem się przy jeżdżeniu polonezem.

> Nie. Głupotą jest gonienie za nowościami, jeżeli dane rozwiązania się
> sprawdzają i w pełni realizują swoje zadanie, albo na tyle dobrze je
> realizują, że inwestycja w nowe się mija z celem.

Niestety właśnie "na tyle dobrze" przesunęło się w takim
stopniu "ku lepszemu", że - choć wciąż nie jest to "w peł-
ni dobrze" - użytkownicy nie chcą nic lepszego. Windows 3.1
też względnie dobrze chodziło, a jednak zostało całkowicie
wyparte. Windows 98 podobnie.

> No jak widać przez 30 lat prawie działał. Więc widać jakiś sens był.

Bo koszt utrzymania był wciąż nie większy niż koszt migracji.
Ale w końcu albo go przewyższył, albo ktoś policzył, że za
20 lat pracy starocia zapłacono kilka razy więcej, niż za
kosztowną migrację na coś nowszego.

|                 |  Politechnika Śląska                   |