Re: programik do zautomatyzowania pomiaru prędkości łącza internetowego ?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 29 Dec 2009 - 11:15:38 MET

AdamS pisze:
> Ale w ten sposób to można kit wciskać do każdego produktu nie
> odpowiadając za to. Kupisz samochód który wg danych producenta będzie
> palił 5 na sto przy 90 i osiągał prędkośc maksymalną 200 w dodatku
> kupując w salonie przekonany będziesz że kupujesz nowy w praktyce palił
> będzie 10 a maksa V to 150 a po badaniach okaże się się że jest jakimś
> zwrotem i był już pół roku uzytkowany.

Ależ tak *jest*. Oczywiście nie w ekstremum, które opisujesz,
ale ogólnie. Przecież jak widzisz reklamę samochodu, który
ma rekordowo niskie spalanie, to możesz od razu się domyślać,
że osiągnięto je na silniku o najmniejszej pojemności, w
najbardziej korzystnym mieszanym cyklu i z doświadczonym
kierowcą za kierownicą. Siądziesz w nowo kupionym samochodzie
i po pierwszym tankowaniu stwierdzisz, że "bierze" nie 4.5 l
na setkę, ale np. 6 l.

I to odnosi się do wielu dziedzin handlu.

> Ok ale skoro operator miał do tej pory 2Mb/s i działało to sprawnie i
> nikt nie narzekał a teraz kusi że za mniej daje więcej i wprowadza nowe
> prędkości nie mając fizycznych zdolności to jest to dla mnie oszustwo
> wyłącznie w celu przyciągnięcia klientów.

Oszustwo? Nie. Marketing.

PS. Popatrz sobie na operatorów w USA. Sprzedają łącza po
     10 Mb/s, a potem grożą użytkownikom wysycającym je na
     więcej niż kilkadziesiąt procent odcięciem usługi lub
     zmniejszeniem przepustowości.

> Dlatego mamy różne oszustwa i pełno cwaniaków.

Owszem. Prawnie tego nie uregulujesz.

> A może należałoby wprowadzić odpowiednie zapisy w prawie typu minimalna
> gwarantowana prędkość usługi przesyłu danych nie może być niższa niż X%
> maksymalnej oferowanej klientowi.

Tylko w ten sposób sugerujesz dotarcie do ekstremów prawa
unijnego, włącznie z regulowaniem zakrzywienia bananów. Mu-
simy ustalać wszystko prawnie? Może lepiej uświadamiać kon-
sumentów środkami pozaprawnymi?

|                 |  Politechnika Śląska                   |