Re: Problem z DNS na XP Pro

Autor: ikov <ikov1_at_t-l-e-n.pl>
Data: Mon 28 Dec 2009 - 15:31:26 MET

> 1. Czy usługa Klient DHCP jest w stanie uruchomienia? (tryb automatyczny)
> 2. Czy usługa Klient DNS jest w stanie uruchomienia? (tryb automatyczny)
>
> Jeśli któraś z tych usług nie działa (sprawdzałem u siebie jakieś pół
> roku temu), będą problemy z nazwami domenowymi, działać będzie tylko po
> numerze IP.

Usługi działają, a po ich zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu - bez zmian.

> Pewną protezą (w razie gdyby z tych usług nie wyszło) będzie ustawienie
> dobrego proxy i słanie żądań przez niego, wtedy rozwiązywaniem nazw
> zajmie się proxy i ma szansę zadziałać.

W sieci działa proxy i to ono tym się zajmuje - na pozostałych
komputerach jest wszystko ok; prawidłowy adres pobrany z dhcp, jak i te
ręcznie wpisane nie działają. Tak, jakby system w ogóle ich nie widział.
W ostateczności przeinstaluję system, po raz pierwszy od nowości (koniec
2004 r., więc swoje już wypracował).