Re: Problem z DNS na XP Pro

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 28 Dec 2009 - 14:41:18 MET

Użytkownik "ikov" <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości
news:hhac4v$32d$3@atlantis.news.neostrada.pl...
> Na jednym z komputerów z XP Pro nie ładują się po nazwach strony
> internetowe, wchodzą jedynie po adresie ip. Sprawdziłem DHCP - serwer
> dobrze skonfigurowany (inne komputery w sieci nie majÄ… tego problemu,
> ten też nie miał aż do teraz), wpisanie dnsów na sztywno też nic nie
> daje (pingi tez nie przechodzą), inne usługi jak poczta czy gg
> działają ok. Komputer i rejestr przeskanowany, wszystko na bieżąco
> aktualizowane - a jak nie działało, tak dalej nie działa. Cache dns
> wyczyszczony. JakieÅ› sugestie?

1. Czy usługa Klient DHCP jest w stanie uruchomienia? (tryb
automatyczny)
2. Czy usługa Klient DNS jest w stanie uruchomienia? (tryb automatyczny)

Jeśli któraś z tych usług nie działa (sprawdzałem u siebie jakieś pół
roku temu), będą problemy z nazwami domenowymi, działać będzie tylko po
numerze IP.
Pewną protezą (w razie gdyby z tych usług nie wyszło) będzie ustawienie
dobrego proxy i słanie żądań przez niego, wtedy rozwiązywaniem nazw
zajmie się proxy i ma szansę zadziałać.

--
Rodzina nie cieszy, nie cieszy, gdy jest -
lecz kiedy jej ni ma - samotnyÅ› jak pies!