Re: Ekspresowa Fragmentacja

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 27 Dec 2009 - 16:43:23 MET

Sempiterna pisze:

> Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
>
> Rozkompresuje wszystko, co nie będzie przyblokowane. Możesz tego dokonać
> z płyty startowej Visty, lub W7, z konsoli naprawczej, nie bój się,
> krzywdy systemowi plików nie zrobi. Składnia komendy identyczna. Zdaje
> mi się tylko, że trzeba będzie odnaleźć plik COMPACT.EXE w katalogu
> systemowym swojej Windy, OIDP, sama konsola nie ma dekompaktora.
> Warunek oczywisty - najpierw usunięcie błędów z systemu plików.

Nie ma systemu plików skompresowanego. Archiwa wszystkie znajdują sie na
innej partycji.

> Co tworzy fragmentację... Punkty przywracania, cache przeglądarek, pliki
> folderów w programie pocztowym, pliki dziennika systemowego, pliki
> tymczasowe przy instalowaniu programów, duży przemiał danych...
> systemowa kompresja na plikach (trudniej utrzymać taki plik w stanie
> "jednociągłym"), sparse na plikach gdy coś zapisze dane w puste dotąd
> miejsce... przyczyn może być tyle, co pasażerów w tramwaju w godzinach
> szczytu...

Punkty przywracania - nimi sie nie przejmuję jak sie sfragmentują bo nie
sa istotne dla mnie.
Cache przeglądarek - jeszcze nie do końca zrobiłem z cache porządek ale
chyba wrzucę je na partycje TEMP i niech tam sie mielą (cache
wyłączyłem, nie potrzebuje cache podczas przeglądania internetu)
Pliki folderów poczty - tu jest dramat i nie mam pomysłu ale tego do
TEMP z oczywistych powodów nie wrzucę.
Pliki tymczasowe - na tej partycji brak.
Duży przemiał danych , to prawda czasem dopisane zostanie kilka kB i
plik sie fragmentuje im częściej coś jest dopisywane tym fragmentów
więcej i więcej i czasem liczba fragmentów rośnie w tysiącach...

> Trudno na odległość powiedzieć, co konkretnie rozdmuchuje
> pliki.

Problem dotyczy wszystkiego, nawet podczas kopiowania na PUSTĄ partycje
plik sie fragmentuje i to dość konkretnie.
Sprawa jest jakby to powiedzieć, systemowa, że system sam powoduje
fragmentacje mimo że logicznie nie powinna ona wystąpić.

Może jest jakaś duża baza danych, czy nawet kilka, gdzie
> dopisanie nawet kilku kB znów spowoduje, że duży plik się pofragmentuje,
> może skompaktowanie takiego pliku bazy coś pomoże? A najlepiej cos
> takiego wrzucić na dysk SSD, najtańszy 32 GB za ok. 400 złotych. A na
> Alledrogo nawet 280 zyla. Tam przerzucić składowanie fragmentujących się
> danych... Albo karta CompactFlash z odpowiednią przejściówką...

Nie ma to sensu, jeśli z partycji TYLKO czytam to jest ok, ale niech no
zapisze choćby save'a z gry - zawsze będzie 2 kawałkach.
Wiec coś przy zapisie bruździ i robi fragmenty.
Partycja systemowa z samym katalogiem C:/Windows w ogóle prawie nie
ulega fragmentacji, jedynie logi i plik rejestru ulegają temu procesowi.