Re: Szukam osob majacych Windows 2008 Server x64 i macierz RAID

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 18 Dec 2009 - 23:55:02 MET

W artykule <1pfpyjgzmqax7$.tbnaat4qlgru.dlg@40tude.net>, Leon napisał(a):

> Mam takie 2 serwery - co z nimi ?

Spróbuj zamknąć system, odłącz jeden z dysków (nie ważne który),
uruchom system i zaloguj się. Sprawdź czy w menadżerze dysków będziesz
widział partycję D:, czy pojawi się ona jako "Failed" bez przypisanej
nawet literki.
Po kliknięciu Reactivate... pojawi się "The plex is missing".
I to wszystko co da się zrobić, bo do danych się nie dostaniesz.

Wyłącz serwer, odłącz drugi z dysków, podłącz pierwszy. Uruchom serwer
i zaloguj się. Ponownie wejdź do menadżera dysków i powinieneś mieć
identyczną sytuację (partycja D: oznaczona jako failed, a próba jej
reaktywacji zakończy się błędem).

Wyłącz serwer, podłącz oba dyski w oryginalnej kolejności, uruchom
serwer i zaloguj się. Powinieneś mieć dostęp zarówno do partycji C:
jak i D: i widzieć wszystkie dane. Tyle, że dyski będziesz musiał
zsynchronizować ponownie, bo jeden z nich będzie oznaczony jako obcy.

Masz to samo? Potwierdziłem to samo zachowanie na kilku różnych serwerach,
parach dysków, a nawet wirtualnych maszynach. Ten sam błąd występuje na
W2k8 oraz W2k8 R2.

Obawiam się, że duża ilość osób naiwnie (tak samo jak i ja) wierzy, że
ma mirror na dysku, bo po odłączeniu jedengo z dysków system wstał.
Ale nikt nie sprawdza, czy ma dostęp do pozostałej partycji.
Nawet bym tego nie zauważył, gdybym nie musiał przeinstalować systemu
i musiałem przenieść dane (chciałem już z pojedynczego dysku je skopiować)
na nowo zainstalowany serwer.

Jacek