Re: [XP] konto user do zarzadzania kontami w systemie - jak?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 18 Dec 2009 - 23:42:01 MET

** mrkramer <hhfm@poczta.fm> wrote:

> W zasadzie to wyszlo maslo maslane. I odpowiedz jest oczywista, zeby dac od
> razu tego admina. Ale wlasnie nie chce mu dawac calego admina. Mozna by go
> np wywalac (skryptem) z admina jak sie doda.

Ale on się doda do administratorów, wywali skrypt i zmieni hasło. Co Ty chcesz
w zasadzie osiągnąć?

> Chodzilo mi o to zeby mozna zrobic uzytkownika, ktory moze np: tylko zarzadzc
> kontami.

Standardowo w XP nie ma takiej roli. Od tego jest Active Directory.

> Znalazlem ze jest mozliwosc "przejmowania plikow/katalogow na wlasnosc" i
> innych fajnych rzeczy dla konkretnych kont/grup. Natomiaast nie znalazlem
> zarzadzania kontami.

Bo to nieco co innego.

> Chodzilo mi o to zeby mozna bylo w systemie wydzielac co dany uzytkownik moze
> w systemie robic.

No i można tak robić w Active Directory.

> jak sie nie da to nie bede z tym na sile walczyl.

Da się mając Active Directory. Ew. w sposób opisany przezemnie w innym poście
ale to jest generalnie bez sensu (ekonomicznego).