Re: za duzo danych

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 00:55:43 MET

Uzytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisal w wiadomosci
news:hfk3ad$e2g$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> A dysk przypadkiem nie jest skompresowany?

To moze byc zapetlenie struktury. Jednakze bez wiedzy, jaki system
plików tam siedzi (Czyzby ZettabyteFS?) :)), trudno chocby z
przyblizeniem okreslic przyczyne.
Ja bym zrobil tak:

Utworzylbym na tym dysku (mimo uszkodzenia struktur nie powinno sie nic
stac) katalog o jakiejs, mozliwie jednoznakowej, nazwie. Nastepnie
wszedlbym w ten felerny katalog i przeniósl (nie skopiowal) jego
zawartosc. Nastepnie zobaczylbym, czy felerny katalog macierzysty
opustoszal, czy nie. Jesli nie, to Houston, mamy problem i bez wywalki
partycji raczej sie nie obejdzie, chyba, ze bedzie ktos mocny w recznym
rzezbieniu dyskedytorem, to jednak ryzyko powazniejszego uszkodzenia
struktur.
Poza tym, upewnilbym sie, czy w poszczególnych zaglebieniach tego tworu,
wpisy plików w nich zawarte odnosza sie to tych samych zawartosci, czy
jednak róznych kopii.
Trudno w prosty sposób orzec na odleglosc bez przyjrzenia sie, czy to
zapetlenie struktur(y), czy po prostu taki kaprys kolegi, badz jakiegos
programu, którego uzywa, ze wyglada to jak zapetlenie, ale nim nie jest.
Jesli zadziala badanie z przenoszeniem zawartosci podkatalogu, to
przeciez zawsze mozna cofnac przeniesienie, wrzucajac zawartosc z
powrotem na miejsce.
Ja bym, gdyby byla mozliwosc calosc przekopiowal, po podpieciu dysku do
innego kompa, jako "bierny", gdzies na bok i zaoral partycje, co moze w
przypadku zapetlenia struktur okazac sie utrudnione, lub nawet
niemozliwe.

Nie mialem za czesto zapetlen, to bez przyjrzenia sie blizej trudno mi
cos wiecej zeznac... ale jesli tam rzeczywiscie jest w porzadku, a
partycja/pliki sa z wlaczona kompresja, to ja na NTFS mialem nawet
scisniecie danych 16:1 i bardziej. Co moglo by w rezultacie tac dyle
danych. Nieraz mialem u siebie ilosc danych daleko przekraczajaca
pojemnosc dysku.

--
D4
Tu przerwal, lecz róg trzymal, wszystkim sie zdawalo,