Re: Uruchamianie Windows XP z USB

Autor: ..:: sjf ::.. <somebody_at_unknown.org.invalid>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 13:07:10 MET

W dniu 2009-12-04 12:55, OMSON pisze:
> Mam pytanie do grupy: zakładając, że BIOS płyty głównej wspiera
> bootowanie z urządzeń USB, czy możliwa jest instalacja Windows XP na
> dysku podpinanym w kieszeni USB?
>
> Właśnie dokonałem drobnego eksperymentu i z tego co zauważyłem
> (podpinając dysk SATA wmontowany w peceta z zainstalowanym OS-em - przez
> mostek UNITEK Y-103 SATA/IDE-->USB), że owszem - rozpoznawany jest przez
> BIOS, ładuje sie loader, widac logo Windows - ale komputer się resetuje.
> intuicja podpowiada mi, że problemem może być instalacja systemu
> [...]
Z tego co przetestowałem i przekopałem sieć, ustaliłem, że problem
stanowi założenie, iż urządzenie mass storage (pamięci masowej) na USB
nie może być pierwszym dyskiem twardym w systemie. Tyle M$.
Ale oczywiście jest na to sposób - trzeba edytować kilka plików
instalacyjnych sterowników, modyfikując tym samym instalkę i z tego
zainstalować system.
Przetestowałem osobiście z WinXP SP2 PL i działało - obecnie nie
wykorzystuję.
Poczytaj http://www.ngine.de/index.jsp?pageid=4176 oraz
http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php (te 2
zakładki zostawiłem sobie gdybym jeszcze kiedyś potrzebował skorzystać).

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call