Uruchamianie Windows XP z USB

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 12:55:43 MET

Mam pytanie do grupy: zakładając, że BIOS płyty głównej wspiera
bootowanie z urządzeń USB, czy możliwa jest instalacja Windows XP na
dysku podpinanym w kieszeni USB?

Właśnie dokonałem drobnego eksperymentu i z tego co zauważyłem
(podpinając dysk SATA wmontowany w peceta z zainstalowanym OS-em - przez
mostek UNITEK Y-103 SATA/IDE-->USB), że owszem - rozpoznawany jest przez
BIOS, ładuje sie loader, widac logo Windows - ale komputer się resetuje.
intuicja podpowiada mi, że problemem może być instalacja systemu
normalnie - czyli z wykorzystaniem kontrolera SATA płyty, podczas gdy ja
wymuszam mu działanie poprzez interfejs USB - to dobry trop?

Reasumując - da się to zrobić i jak tego dokonać (jakich parametrów
instalacji użyć, jakich trick'ów)?

Pzdr, OMSON