Re: czy mozna spowolnić czas systemowy?

Autor: Tomasz Chmielewski <mangoo_at_nospam.wpkg.org>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 18:24:15 MET

Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> Szczerze mówiąc nie wiem jak to może zaszkodzić systemowi, oczywiście
> zakładając, że to nie serwer tylko zwykła stacja robocza.

Zaszkodzic moze jak najbardziej.

W momencie, gdy przestawiasz date o godzine czy dzien w ta czy w ta,
nanosekundy, sekundy caly czas leca do przodu.

W momencie, gdy dla systemu jedna sekunda trwa tyle, co godzina czasu
rzeczywistego, zaczyna sie psuc prawie wszystko.

Juz nie mowie o tym, ze przegladarka poda ci szybkosc sciagania plikow
rzedu petabajtow na sekunde.

W jadrze systemu i w programach jest naprawde sporo rzeczy, ktore zaleza
od czasu, ktory plynie do przodu.
W momencie, gdy ten czas nie plynie, badz plynie bardzo wolno, te rzeczy
przestaja dzialac (zrob to, poczekaj 10 nanosekund, zrob tamto -
rozciagajac sekunde na jedna godzine, system albo sie wysypie, albo
bedzie dzialal strasznie wolno, albo beda sie dzialy inne ciekawe zjawiska).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org