Re: Windows 7 64 czy 32

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Sun 29 Nov 2009 - 18:25:16 MET

> Odpowiedź jest bardzo prosta - jeżeli chcesz używać (czy planujesz w
> bliskiej przyszłości) więcej niż 4GiB RAM to potrzebujesz 64-bitowego
> systemu.

Obawiam się, że to nie jest takie proste. Za jakieś dwa lata - a ten Windows
raczej ma za zadanie tyle dotrwać - zaczną się pojawiać programy 64-bitowe
"tak sobie po prostu", bez specjalnego uzasadnienia (czyli równie dobrze
mogłyby być 32-bitowe).

Ta sama sytuacja była przy przejściu z 16 na 32 bity - wiele programów
mogłoby pozostać 16-bitowymi, ale przecież najprostsze kalkulatory i
notatniki są wszystkie 32-bitowe, prawda?

Więc nie chodzi o "64 bity to tylko ponad 4 gigabajty" ani o "64 bity to
tylko do specjalistycznych aplikacji" ale o to, że wkrótce 32 bity będą
traktowane jako "legacy", czyli przestarzałe.

Z całkowitą pewnością.

Czy się to komuś podoba czy nie.

(np. mnie niespecjalnie, jako że mam jeden komputer 64-bitowy a ze cztery
32-).

--
Azarien