Re: AHCI z lini komend-brak w biosie

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 29 Nov 2009 - 01:49:24 MET

** nolina <nolina.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

> Przed instalacją Win Xp w laptopie został wyłączony tryb AHCI.Tylko że nie w
> Biosie-bo ten jest bardzo ubogi i nie ma tam nic o AHCI.Został wyłączony nie
> znanym mi sposobem z linii komend.Coś tam było bootowane z pendriva.Więcej
> nie wiem.Jak teraz włączyć tryb AHCI np.przed instalacją Win7.Czy wystarczy
> normalnie zainstalować Win7 i tryb AHCI sam się włączy? dziękuje za pomoc

Jaki to laptop? To zostało wyłączone w BIOS ale być może interfejs ten co
widzisz przy bootowaniu tego nie umożliwia. Miałem coś takiego ze starym
ThinkPadem - jakiś idiota wymyślił, że interfejs tekstowy BIOS ten standardowo
dostępny nie udostępnia wszystkich funkcji tylko trzeba zbootować jakiś DOS i z
jego poziomu odpalać narzędzie, które modyfikuje ustawienia. Tutaj jest pewnie
podobnie. Skorzystaj z supportu producenta pewnie udostępnia takie narzędzie.