Re: niemoznosc 'uspienia' kompa po zainstalowaniu linuksa

Autor: Roman SÄ…siada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 27 Nov 2009 - 19:35:25 MET

Użytkownik Szymon von Ulezalka napisał:
> witam
> mam windows 7 ultimate, 64bity, komputer stacjonarny. usypianie (czyli
> s2ram po ludzku) dzialalo out-of-the-box.
> zainstalowalem sobie linuksa (bo ile mozna na windzie siedziec?),
> konkretnie fedorke nowa- i nie moge teraz usypiac kompa- gdy probuje
> to robic to (za pierwszym razem od restartu) ekran ciemnieje, pojawia
> sie napis na monitorze 'monitor is going to sleep' (zawsze takie cos
> sie pojawia gdy kompa usypialem/wylaczalem), po ok 2 sekundach pojawia
> sie zablokowany ekran (tj. ikonka uzytkownika, oraz przycisk 'przelacz
> [...]

Miałem to samo z Vistą i bootmanagerem zainstalowanym na osobnej
partycji. Vista nie była w stanie wejść w stan uśpienia dopóki jej
partycja nie była oznaczona jako aktywna, a nie mogła, bo aktywną
partycją była ta z bootmanagerem. W twoim przypadku partycją aktywną
jest <strzelam ON> partycja z linuxem i GRUBem <strzelam OFF> więc i
przyczyna może być taka sama.

Rozwiązaniem była instalacja bootmanagera w MBR, od tego momentu problem
ręką odjął.

--
Roman SÄ…siada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl