Re: programik do zautomatyzowania pomiaru prędkości łącza internetowego ?

Autor: AdamS <fixmail_at_fixmail.pl>
Data: Wed 25 Nov 2009 - 10:00:11 MET

Dnia Tue, 24 Nov 2009 22:50:53 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> 1) Czasem lepiej stracić paru klientów niż dopłacać do zapcha-
> nych łącz.

Ale w ten sposób to można kit wciskać do każdego produktu nie
odpowiadając za to. Kupisz samochód który wg danych producenta będzie
palił 5 na sto przy 90 i osiągał prędkośc maksymalną 200 w dodatku
kupując w salonie przekonany będziesz że kupujesz nowy w praktyce palił
będzie 10 a maksa V to 150 a po badaniach okaże się się że jest jakimś
zwrotem i był już pół roku uzytkowany.

> 2) Jakoś wszyscy operatorzy GPRS/HSDPA wprowadzają limity na
> ilość przesyłanych danych, nie ma tutaj specjalnej konku-
> rencji i ludzie się na to godzą. Analogiem takich limitów
> w sieciach przewodowych jest zazwyczaj cięcie pasma.

Ok ale skoro operator miał do tej pory 2Mb/s i działało to sprawnie i
nikt nie narzekał a teraz kusi że za mniej daje więcej i wprowadza nowe
prędkości nie mając fizycznych zdolności to jest to dla mnie oszustwo
wyłącznie w celu przyciągnięcia klientów.

> Bo ludzie dają się łapać na te gruszki.

Dlatego mamy różne oszustwa i pełno cwaniaków.

> Problemem jest to, że:
>
> a) ludzie chcą szybkich łączy choć z nich nie korzystają, a
> z drugiej strony nie domagają się usług, które mogą być
> im potrzebne, a o tym nie wiedzą,

W moim przypadku wcale nie chciałem takiej prędkość 2Mb wystarczyłoby mi
z nawiązką - po prostu nie było innej oferty pakietowej.

> b) ludzie jako konsumenci są nieświadomi cech usługi, którą
> kupują i zamiast żądać od dostawcy określenia przepusto-
> wości gwarantowanej dają się zbywać informacjami (całkiem
> sensownymi) o przepustowości maksymalnej,

A może należałoby wprowadzić odpowiednie zapisy w prawie typu minimalna
gwarantowana prędkość usługi przesyłu danych nie może być niższa niż X%
maksymalnej oferowanej klientowi.

> Co z tym chcesz zrobić?

Złożyłem reklamację, która aktualnie jest w trakcie rozpatrywania.
Wcześniej po ocenie technicznej operator uznał iż faktycznie w mojej
lokalizacji jest "jakiś" problem lezący po jego stronie.

--
Pozdrawiam AdamS