Re: Jak wyłączyć IPC$ pod Win XP PRO?

Autor: Netx <nospam_at_gazeta.pl>
Data: Tue 24 Nov 2009 - 21:39:39 MET

> Znajdują się Literki ze znakiem $. Udało mi się zamknąć wszystkie oprócz
> IPC$ i jak ktoś próbuje mi się włamać do komputera przez port 445
> udziały te powracają

jeśli chodzi o ruch przychodzący na port 445 a także 135,
137, 139 to darmowy firewall Comodo zdaje się je blokować
(bez kreowania własnych reguł użytkownia), jeśli wierzyć jego
logom (na Windows 7 x64). Właśnie to niedawno sprawdzałem po
tym jak natknąłem się przypadkowo na ten artykuł:
http://bezpieczenstwo.idg.pl/artykuly/38479_4/Porty.przeglad.html

A możesz napisać jak zamknąłeś te udziały z "$" ? Zamykasz je
skryptem przy starcie systemu czy jest lepszy sposób?

Pytam z ciekawości, chociaż nie wiem czy można się do nich
dobrać z zewnątrz jeśli są wyłączone wszelkie udostępniania
we właściwościach "połączenia lokalnego" i dodatkowo w
"zaawansowanych ustawieniach udostępniania" (W7).

Pozdrawiam,
Marek