Re: [Windows7/XP] Problemy z drukarką

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 16 Nov 2009 - 13:15:17 MET

Expedyt pisze:
> Witam,
> sytuacja jest taka: mam kompa A (Win2003 32-bit, PL) z podpiętą
> drukarką, który działa jako serwer wydruku, oraz kompa B (laptop,
> Windows 7 PL-32bit), na którym mam zainstalowaną tą drukarkę.
> Wszystko 'bangla' jak należy do mometu, kiedy nie wejdę z Windows2003 w
> stan wstrzymania i nie wybudzę go. Wówczas nie tylko, że nie jestem w
> stanie nic wydrukować, ale nie mogę połączyć się z drukarką, pomimo, że
> mam dostęp do folderów na komputerze A. Identyczne problemy były, kiedy
> na komputerze B miałem jeszcze Windows XP.
> [...]
Niezbyt wiem jak sobie poradzić ogólnie, ale u mnie coś takiego
występuje czasem - po prostu na komputerze "docelowym" drukarka osiąga
stan "offline" (bo komputer sprawdzał jej obecność i tak mu wyszło) i
wystarczy jej odznaczyć to (bo samo się nie chciało odznaczyć) i rusza.

Poza tym udostępniane drukarki warto ustawić (na komputerze
korzystającym z udostępnionej) "na ip" a nie "na nazwę komputera" -
działa pewniej (pod warunkiem że masz stałe ip w tej sieci poustawiane).