Windows XP Professional PL OEM SP3:kernel 32:LocalAlloc

Autor: Piotr Marasz <piotrmarasz_at_hotmail.com>
Data: Wed 11 Nov 2009 - 00:48:26 MET

Witam

Z pomocą debugera z Visual C++ 6.0 Standard Edition zauważyłem, ze wywołanie
funkcji LocalAlloc zmienia rejestry ECX,i EFL z 206h na 202h,ESP +8h. Może to
powodować nieprzewidywalne błędy w programie. Powinna wykonać swoje zadanie i
zmienić tylko EAX.
Pomyślałem, że róznica między GlobalAlloc a LocalAlloc powinna być taka, że
GlobalAlloc zwróci adres 48 bitowy z segmentem, a LocalAlloc 32 bitowy, ale
dokumentacji Microsoftu nic takiego nie ma.

Pozdrawiam