Re: Nie bardzo rozumiem, czyli o geometrii dysku...

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 10 Nov 2009 - 23:50:54 MET

news:2009111021061300@grush.one.pl...
> Odpowiedź jest bardzo prosta: geometria tyczy się wyłącznie
> boot-loadera i w przypadku pierwszych bloków LBA dysku na-
> wet błędna geometria może nie powodować problemów. A od mo-
> mentu uruchomienia sterowników trybu chronionego geometria
> w ogóle nie ma znaczenia, bo dysk zaczyna być adresowany
> liniowo przez LBA.
>
> Prawdopodobnie przy odświeżaniu plików startowych wyszły one
> poza "bezpieczny" obszar i BIOS nie był w stanie ich popraw-
> nie odczytać już na potrzeby boot-loadera.

To, co przestało czytać, to byłą odświeżona instalka, z backupu. Żałuję,
że nie sprawdziłem, czy wrzucony z powrotem dotychczasowy Windows
odpali, czy nie... ale to w BIOSie przy okazji przestawię i wyjdzie
prawda na jaw. Hmm... tylko mnie się wydaje, że pliki tyle razy miotane
po dysku, powinny w końcu spowodować problem... Spróbuję sobie zestawić
jakiś bezpieczny układ, aby tu, co mam, nie narzeźbić zbytnio - nie mam
jak zbackupować całości, poza tym, co się polepszy, to się popieprzy...
Jak działa, zostawiam, lepsze jest wrogiem dobrego. Backup na razie
poczeka, az rzeczywiście system mi wysiądzie (a miał prawo, bo robiłem
bardzo dużo wszelakich operacji dyskowych, łącznie z defragmentacją na
początek, czy koniec dysku), lepsze jest wrogiem dobrego.

--
D4
Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,