Re: MS Word 2007

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Sun 08 Nov 2009 - 23:03:57 MET

Kermit pisze:
> No to nie masz się czym chwalić... Faktycznie niewiele się
> dowiedziałeś o LaTeXu, bo po pierwsze marginesy można szybko i łatwo
> zmienić,

Tak, odpowiednimi pakietami. Co też ASAP robiłem.

a po drugie nawet te duże, domyślne, też mają swoje logiczne
> uzasadnienie.

Tak, fabryka papieru sponsoruje autora.

> Widziałem setki pism, z których ta "skuteczność" biła po oczach.

I co, nie działały? Działały. I o to chodzi.

> I nie
> chodzi mi tylko o jakieś niuanse, które tylko ja dostrzegam. Ja w
> każdym razie nie traktuję odbiorców moich dokumentów jak śmietnika.

Za to traktujesz w innych dziedzinach. Rozumiem, że jak śpiewasz sto-lat
komuś, to też tylko pod warunkiem, że śpiewasz niczym mistrz? Bo w końcu
nie można traktować uszu innych jak śmietnika.

Wszystko i wszędzie robisz perfekcyjnie?

> Samo w sobie może nie, ale wypadałoby może poznać trochę używane
> narzędzie i jego zastosowanie, bo męczyło się nad nim latami setki
> programistów.

Dobrze, że świat nie jest taki, jakim chciałbyś go widzieć, bo można by
się całkowicie załamać.

> Gwoździe też można wbijać komórką.

Skoro tak mówisz...

> Jak sam przyznałeś niczego nie nauczyłeś się o LaTeXu.

Ano. To produkt zupełnie niszowy i przeznaczony wyłącznie dla geeków.

> Ten przykład miał dowodzić czegoś wręcz przeciwnego. Póki śpiewasz w
> łazience do lustra, faktycznie nikomu to nie szkodzi. Ale nagraj i
> opublikuj swoje pienia na płycie, a potem poczekaj na reakcję publiki.

Wielu to robi. I jeszcze nikt nie nagrał takiej, żeby się wszystkim
podobała.

> Każde Twoje wysyłane pismo jest _publikowane_.

Bynajmniej. Wręcz przeciwnie, większość moich pism to pisma prywatne,
przeznaczone dla bardzo wąskiego kręgu odbiorców.

> Świadomie użyłem tego
> słowa, bo nawet jeśli czyta je jedna osoba poza Tobą, jest to forma
> publikacji.

Nie sądzę.

> A teraz wyobraź sobie, że ta osoba (a niechby to była ta
> przysłowiowa urzędniczka w US) popatrzy na Twoje pismo i pomyśli
> "Boże, ale kmiot. Pisma z pięciu zdań nie umie porządnie napisać".

Straszne.

> Może po Tobie to spływa, ale ja staram się nie dawać powodu do takiego
> myślenia.

A inni wolą w tym czasie robić bardziej pożyteczne rzeczy, choćby
zarabiać pieniądze.

> Powiedz to chirurgowi, który będzie Cię za chwilę operował :-) Albo
> choćby blacharzowi, który ma wyklepać Ci błotnik w samochodzie.

oczywiście, że powiem. Oni mają być skuteczni, a nie perfekcyjni.

> Mylisz się kolego. Dążenie do perfekcji jest pożądane i leży w naturze
> ludzkiej od zarania dziejów.

Nie. Dążenie do perfekcji jest niepożądane i leczone coraz częściej w
gabinetach psychoterapeutów.

> Wiele dziedzin życia na tym się opiera
> (np. sport, sztuka, nauka, technika).

Zupełnie nie. Te czy inne dziedziny opierają się na maksymalizacji
funkcji celu (czy jak to się tam nazywa fachowo). Przykładowo: Biegnący
sportowiec ma dobiec do mety w czasie szybszym niż konkurencja, choć
może być spocony i biec bez gracji. Dzisiaj właśnie w radiu mówili o
konkursie dla wydawców książek, na najlepiej wydaną edytorsko pozycję.
Ocenie podlega nie treść książki, nie autor, ale właśnie DTP. Tylko że
pisma biurowe w tej konkurencji nie startują.

> Również na tej grupie znajdziesz
> osoby, które czerpią przyjemność i dążą do perfekcji w tym co robią
> (zawodowo lub jako hobby) służąc innym poradami.

Najwyraźniej się nie rozumiemy:
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=perfekcjonizm

Nie chodzi o doskonalenie się w jakiejś dziedzinie. Ono jest oczywiście
dobre. Chodzi o przesadne przywiązywanie wagi do wszystkich detali w
danej dziedzinie.

Zresztą sam zauważasz: ,,(zawodowo lub jako hobby)''. A większość
pracowników biurowych nie ma DTP ani w zawodzie ani w hobby. Oni mają
użyć Worda, napisać ASAP pismo do stosownego urzędu/klienta i przejść do
dalszej pracy.

--
Przemysław Adam Śmiejek