Re: TrueCrypt - są metody złamania

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 07 Nov 2009 - 14:30:06 MET

Radosław Sokół pisze:

> Ja bym tu nie żartował -- montaż kamery to jedna ze skutecz-
> niejszych metod odczytywania PINów kart bankomatowych czy
> kodów wejściowych do budynków :) W przypadku komputera prze-
> nośnego nieco mniej skuteczna, oczywiście.

Ale ja nie żartuję - jak ktoś ma odpowiednie środki finansowe
i pieniądze, to przecież żadne zabezpieczenie nie jest przeszkodą...
Wychodzą właśnie tak proste rzeczy, jak kamera, a ostatnio
nawet słyszałem o podsłuchiwaniu klawiatury (każdy klawisz
generuje inny dźwięk, wystarczy 'zbudować' tylko mapę
klawiszy...

> Ale ta "zła pokojówka" to równie dobrze może być wirus in-
> stalujący w boot-sektorze właśnie taki przechwytywacz hasła,
> a potem zgłaszający odczytane hasło przez Internet.

... ale wszystko to zmierza do jednego wniosku - czynnik
ludzki (agent Tomek może czaić się za każdym rogiem) ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)