Re: TrueCrypt - są metody złamania

Autor: Stefan Braszka <stebrax_at_gmail.com>
Data: Sat 07 Nov 2009 - 14:47:56 MET

Radosław Sokół pisze:
> Coś dla zwolenników TrueCrypta:
>
> http://lwn.net/Articles/358220/
>
> Nie chodzi nawet o samego TrueCrypta.

Skoro już poruszyliśmy ten temat to turecrypta można
złamać używając keylogerów/trojanów:
"Zdalne przeszukanie komputerów obywateli i policyjne trojany
w projekcie nowelizacji polskiej ustawy o Policji"
http://prawo.vagla.pl/node/8722

OT:
W tym kontekście oczekiwałbym *najpierw* usystematyzowania
jak ma wyglądać dowód legalności posiadania plików mp3
nabytych "online" np. na Amazon albo w Polskim sklepie z
muzyką online. Wyobrażam sobie że co bardziej lubiący muzykę
mogą mieć setki legalnie nabytych mp3/flac/itp ale jak mają
to udowadniać w razie potrzeby???? Może sklepy też powinny
być zobligowane do przechowywania informacji co kto kupił.

Utrudnienie w udowodnieniu legalności jest takie że jeśli
ktoś hurtowo kupi online np. 50 mp3, to w historii
transakcji - np. PayPala czy rachunku bankowego - nie jest
widoczne dokładnie co zostało kupione w jednej transakcji .

To samo z programami kupionymi online: płatność PayPalem +
download. Osobiście nabyłem w ten sposób kilka programów i
zrobiłem z zakupów wydruki ale czy te wydruki to właściwy
dowód legalności to nie wiem.