Re: Awaria Windows - poważny problem (długo będzie)

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 03 Nov 2009 - 19:35:18 MET

Użytkownik "szymek" <cacup@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hcpegl$jma$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> czym to sprawdzić? jakich narzędzi mógłbym użyć? to laptop, razem z
> nim mam

SMART zwróci informację.

> jakis prymitywny program do testowania (HWSetup od Toshiby- jeszcze
> sprawdze, bo nie mam go w kompie a nie pamietam co on tam potrafił).

Każdy program do SMART, będzie jedna, albo dwie temperatury, jest np. w
poleconym przeze mnie HDDSCAN.

> Może lepiej z czegos innego skorzystać. Tak pytam, bo zbieram
> narzędzia do testowania. Pytanie tylko czy mam tak wsrodku jakies
> czujniki na CPU i dysku... Wątpie.

Dzisiejsza elektronika jest tak niewielka, to i termistor wciśniesz... w
BIOS masz opcję typu PC Health, Health Status, lub o innej nazwie (różne
BIOSy różnie), będzie tam o obrotach wentylatora i temperaturze procka,
oraz chipsetu, szczególnie, jeśli to nowsze urządzenie (starsze mogą nie
mieć). Temperaturę dysku zdejmiesz SMARTem - jako jeden z parametrów
niezależny od komputera.
Tu masz pokazane okienko (wyłączyłem kolory w programie - HDDScan) z
wartościami SMART, strzałka kursora jest przy parametrze, który cię
interesuje, co do dysku. (Nie przejmuj się, że mój dysk ma kiepawy
SMART... jest planowany do wymiany, ale na razie nie mam kasy, a dysk
się póki co dalej nie sypie)
http://sp5sjt.webpark.pl/smart.png

--
D4
Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,