Awaria Windows - poważny problem (długo będzie)

Autor: szymek <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 03 Nov 2009 - 12:32:03 MET

Witam

Mam poważny problem z komputerem. System zawiesza się sam z siebie lub
podczas korzystania z jakiejkolwiek aplikacji. Trochę szczegółów.

Konfiguracja.
Toshiba Satellite A200-201.
Dysk SATA - 2 partycje (C system, D dane).
Pamięć 2GB, w 2 kościach po 1 GB każda.
System Windows XP Home SP3 oryginalny, aktualny. AV: ESET NOD AV 4.0
oryginalny, aktualny.

Objawy.
Przedstawiona konfiguracja działa od prawie 4 lat, ostatnia reinstalacja
systemu ponad rok temu. Do czasu wystąpienia problemu system działał
bezproblemowo, zawsze bardzo stabilnie. W ubiegłym tygodniu ni z tego ni z
owego system zaczął się zawieszać. Pierwsze zawieszenie kompa z okazji
edycji dokumentu w oryginalnym Wordzie. Wygladało to tak, że podczas pracy
bez jakiegos uchwytnego przeze mnie powodu kursor systemowy wszedł w stan
"busy" i po chwili aplikacja przestała odpowiadać. Po kolejnych kilkunastu
sekundach system przestał odpowiadać i na koniec "zamarzł" (kursor sie nie
ruszał, nic nie dało sie zrobić). Zrobiłem twardy reset guzikiem zasilania.
Po kolejnym wystartowaniu systemu podczas próby pracy z kolejnymi
aplikacjami problem zaczął się powtarzać. Nie pojawiają się żadne
bluescreeny.

Skierowałem się do Podglądu zdarzeń żeby zobaczyć czy jest jakaś informacja
dotycząca awarii. Uzyskałem tylko te opisane jakieś kilka dni temu w tym
wątku: hchigh$6ob$1@nemesis.news.neostrada.pl
Z racji tego że system nie pozwalał mi poszukać rozwiązania problemu w
internecie (wieszała się przeglądarka) stwierdziłem, że sobie odpuszczę
naprawę problemu i przywrócę obraz dysku. Robię go co kilka dni programem
DriveImage XML (korzystając z VSS automatycznie za pomocą harmonogramu
zadań).

Miałem kilka obrazów, więc miałem w czym wybierac. Postanowiłem się cofnac o
kilka dni do momentu sprzed wystąpienia po raz pierwszy opisywanego
problemu. Po przywróceniu systemu okazało się, że problem występuje nadal.
Na dysku przechowywałem jeszcze obraz tuz po ostatniej reinstalacji, coś
około półtora roku temu. Przywróciłem, zacząłem uzupełniać system
(aktualizacje, programy) i po pewnym czsasie problem znów zaczął się
pojawiać. Dalsze próby odzyskiwania systemu z obrazów zarzuciłem,
postanowiłem sformatować C i postawić system całkowicie od nowa (partycja D
z racji danych na niej zgormadzonych nie była ruszana).

Po świeżej instalacji systemu przystąpiłem najpierw do aktualizacji.
Przeszła bezproblemowo. Potem tradycyjnie oprogramowanie: AV i cała inna
reszta software'u. I problem zaczął pojawiać się ponownie. Po raz kolejny
zajrzałem do Podglądu zdarzeń i wysypały się błędy SideBySide (poniżej).
Pojawiają się ciągle do teraz:

Typ zdarzenia: Błąd
Źródło zdarzenia: SideBySide
Kategoria zdarzenia: Brak