missing hal.dll po instalacji IE8

Autor: Kubuś Puchatek <kamil_mm_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 Nov 2009 - 10:58:04 MET

Po instalacji IE8 i restarcie komutera wyświetla się komunikat "Windows
could not start because the following file is missing or corrupt:
C:\Windows\system32\hal.dll". Krótkie googlowanie potwierdza moje
przypuszczenia, że błąd ten spowodowało zainstalowanie IE8 (pliki z
aktualizacjami ściągają się na ten komputer automatycznie, instalacjia
jest uruchamiana ręcznie pod koniec dnia). Konkretnie to IE usuwa plik
boot.ini. Jako rozwiązanie zaleca się odbudowanie tego pliku z poziomu
konsoli odzyskiwania i deinstalację IE8. Tutaj pojawia się kilka pytań:
1. system to Xp prof od Della. Czy można wykorzystać do tego płytę od XP
Home (box)? Padnięty komp jest 30 km ode mnie a pod ręką jest tylko taka.
2. Jak zainstalować IE8 aby błąd się nie powtarzał? Jako rozwiązanie
proponuje się ręczne ściągnięcie (i zainstalowanie) Internet Explorera ze
strony Microsoftu. Niestety to rozwiązanie nie działa - wczoraj wieczorem
ręcznie zaktualizowałem IE do wersji 8 na innym komputerze i na nim też
pojawił się ten sam błąd (tu na szczęście jest komplet płyt
instalacyjnych).

Dwa komputery i dwa pady w ciągu 1 godziny...

Pozdrawiam
Kamil