Re: dwa systemy i różnydostęp do partycji

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 09:51:15 MET DST

Andrzej pisze:
> mam internet, firewall itd. System na d jest pozbawiony internetu, brak
> wszelkich antywirusów itp., nikt nie wgrywa tu przypadkowych programów i
> wszystko dzięki temu działa szybko i można komfortowo pracować. Żeby stan

"Mam dwa mieszkania. Jedno w centrum i z klasycznym Yale
w drzwiach. Odwiedzam je raz na kilka dni i zawsze widzę
ślady jakiegoś włamania, ale nie przejmuję się tym. Drugie
jest na wyspie odgrodzonej od lądu kanałem, ogrodzonej
zasiekami z drutu kolczastego i choć nie mam w drzwiach
żadnego zamka, nikt mi się tam nie włamuje."

Ja osobiście polecałbym raczej mieć *jeden*, dobrze zabez-
pieczony system, który nadawałby się *bez problemu* do pra-
cy, a nie wymagałby kombinowania tego typu.

> z poziomu dysku C. Jednak kiedy chcę uruchomić windows z dysku D - nie
> uruchamia się on - gdyż te same restrykcje jak się okazuje - przechodzą na
> system D. Moje pytanie jest następujące - jak zablokować partycję D by nie była

Oczywiście, bo uprawnienia nadaje się na system plików (czyli
dane zapisane na partycji), nie względem systemu operacyjnego.

> uprawnieniami). Wiem, że brzmi to trochę enigmatycznie - prosiłbym jednak o
> wskazówkę jak to ustawić by jedno drugiemu nie wchodziło w drogę (w miarę
> łopatologicznie, bo orłem informatyki nie jestem).

1) Mieć systemy na dwóch dyskach i podłączać tylko jeden z nich.

2) Ukrywać partycje, czy to ręcznie, by jakimś boot-managerem
    (ale wtedy systemy nadal mają dostęp do partycji i wirus
    może skasować wszystko).

3) Zrobić jeden, dobrze zabezpieczony system i używać go
    rozsądnie, a wtedy nie trzeba będzie drugiego "do pracy".

|                 |  Politechnika Śląska                   |