Re: Vista - brak dźwięku na głośnikach

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 20 Oct 2009 - 15:27:38 MET DST

Użytkownik "universis" <universis@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1738.00000068.4add83ae@newsgate.onet.pl...
> Laptop firmy HP - model Pavilion dv 9600, system na nim to Vista Home
> Premium
> 32 bit. Po instalacji internetu /wireless/ padł na nim dźwięk - tj.
> częściowo -
> dźwięk jest na podłączonych słuchawkach, działa też mikrofon, tak że
> na skype
> można rozmawiać. Dźwięku nie ma jednak na głośnikach / przy wyjętym
> kabelku od
> słuchawek oczywiście/. Próbowałem rożnych ustawień, wymieniłem też
> sterownik
> [...]

Niektóre laptopy mają z boku potencjometr regulacji głośności. Niektóre
mają też regulację siły głośników z klawiatury - wciska się klawisz
"Fn", z napisami zwykle koloru niebieskiego i trzymając ten klawisz
naciska się klawisz z ikonką głośnika up/down (kierunek od strzałki).
Może masz głośniki ściszone klawiszami do minimum? Dzisiaj, miałem ze
swego komórczaka gdzieś zadzwonić... na wyświetlaczu jest "połączony", a
głosu nie słychać, tylko cichy szum wzmacniacza. Okazało się, że
ściszyłem głos do zera i tylko wzmacniacz audio szumiał, bo w tym
aparacie akurat mocno szumi. Zwiększyłem głośność i poszlo. A już
chciałem aparat rozbierać, nawet baterię wyjmowałem do zresetowania...

Licz się jednak z tym, że może być uszkodzone gniazdo słuchawkowe - nie
podłącza z powrotem głośników, po wyjęciu wtyczki słuchawek... bo np.
wygięła się blaszka i nie styka, bywa, że wygną się dwie blaszki. A
wtedy to robota dla kogoś kto lubi się babrać w elektronice analogowej,
możliwe, że potrzebne będzie lutowanie.
Z Twojego opisu bardziej bym jednak stawiał na zwyczajne wyciszenie
głośników z klawiatury, mniej na to, że cos się przestawiło w BIOSie, bo
w słuchawkach też byś nie miał. Kilka sekund i po problemie.

--
Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
{ Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail:vika@mail.zp.ua