Re: dwa systemy i różnydostęp do partycji

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 16 Oct 2009 - 19:41:50 MET DST

Dnia Fri, 16 Oct 2009 11:53:40 +0200, Andrzej napisał(a):

> Szanowni Forumowicze
> Szanowni Forumowicze !
> Mam dwie partycje C i D (jest jeszcze jedna)a na nich dwa systemy XP Prof. Na C
> mam internet, firewall itd. System na d jest pozbawiony internetu, brak
> wszelkich antywirusów itp., nikt nie wgrywa tu przypadkowych programów i
> wszystko dzięki temu działa szybko i można komfortowo pracować. Żeby stan
> sprawności dysku D utrzymać na dłużej - ustawiłem z poziomu administratora
> systemu dysku C zakaz dostępu wszystkim użytkownikom (w tym i sobie) do dysku D
> [...]

Są dwa sposoby:
1. Można zabrać literkę dyskowi D w pierwszym systemie, korzystając z
narzędzia diskmgmt.msc i/lub dodając napęd D do listy wyłączonych spod
obsługi zgodnie z opisem stąd: http://support.microsoft.com/kb/926185.
Uważaj tylko, żebyś nie zrobił tego samego w drugim systemie, bo w tej
chwili masz jeden wspólny bootmanager posadzony na C i musi on być
osiągalny dla obu systemów.

BTW być może to właśnie brak dostępu do plików tego bootmanagera jest
powodem nieuruchamiania się drugiego systemu. Sprawdź to odblokowując mu
dostęp do wszystkich plików z głównego folderu dysku C.

2. Można zainstalować osobnego 3rd party bootmanagera potrafiącego
ukrywać partycje, i skonfigurować w nim dwie konfiguracje startowe, w
której każdy system będzie widział jedynie swoją własną partycję. Może
to być np. maleńki Smart Boot Manager. Warunkiem powodzenia jest jednak
pełne oddzielenie obu systemów od siebie, poprzez ponowną instalację
drugiego systemu na drugiej partycji ustawionej przed instalacją jako
aktywna. W ten sposób na obu partycjach (wraz z systemami) będziesz miał
zainstalowane dwa niezależne bootmanagery Windows, między którymi będzie
się można przełączać z poziomu Smart Boot Managera.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/