Problem z montowaniem zasobów

Autor: vissim <vissim_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 02:39:07 MET DST

Witam,

Przykład.
Na serwerze mam zasób KOPIE, a na kliencie podmapowany jako dysk K:
Do kopii wykorzystuję programik ROBOCOPY który wrzuca dane na ten dysk K, a
na koniec - z racji że kopie mogą się robić ok. godziny, to odpalam program
Marxio Timer i jak się zakończy wykonywanie kopii, to ten Marxio Timer
wyłącza komputer.
(btw, polecam ten programik - rodzima produkcja i freeware)

Wszystko pięknie wygląda, ale jest jeden problem z dostępem do zasobów.
Otóż jeśli "nie wejdę ręcznie na dysk K z poziomy Ekploratora" to wykonując
skrypt .cmd nie znajduje on ścieżki. Coś jakbym miał podmapowany zasób
serwera KOPIE ale muszę kliknąć wpierw w Eksploratorze dysk K: żeby
odświeżyć sesję i dopiero potem mogę zapuścić skrypt .cmd z kopiami.

Pytanie brzmi następująco:
Jaką komendę wydać wpierw w pliku .cmd aby odświeżyć połączenie z zasobem
na serwerze ?
Próbowałem:
net use K:

Nie chcę odmontowywać i montować ponownie przy każdym tworzeniu kopii, bo
inny program może także korzystać z tego zasobu. Tak więc coś takiego
odpada:
net use K: /delete
net use K: \\ws000011\wwbackups\ww000166

Podejrzewam że rozwiązanie jest banalne, ale ja go nie dostrzegłem :)