Re: Kasowanie do kosza udostępnionych plików

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 17:13:25 MET DST

Dnia Sat, 10 Oct 2009 11:59:57 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Bezwarunkowo działający na każde kasowanie kosz może szybko
> stać się bezużyteczny. Wyobraź sobie program, który tworzy
> na dysku sieciowym setki plików tymczasowych i kasuje je
> zaraz potem. Kosz szybko przestanie trzymać sensowne dane,
> ino zapcha się tymczasowym śmieciem.

Jasne. Dlatego w konfiguracji linuksowego Kosza przewidziano możliwość
prostego wyłączenia określonych typów plików oraz plików w określonych
lokalizacjach spod ochrony.

> Dlatego kosz powinien być realizowany nie po stronie sys-
> temu plików czy serwera sieciowego, ale po stronie inter-
> fejsu graficznego klienta. Można zatem jedynie narzekać,
> że Windows Explorer przenosi do kosza pliki kasowane
> lokalnie, a zdalnych nie. Ale jest to wina Eksploratora,
> a nie Windows.

Biorąc pod uwagę to co napisałem powyżej, Twój wniosek jest
bezpodstawny.

> Owszem. Najwyraźniej Microsoft stwierdził, że tym "drobnym"
> brakiem funkcjonalności wymusi się tworzenie kopii zapaso-
> wych. Bo to jest *jedyny* dobry środek na utratę danych.

Nie widzę związku. Kosz to w sumie taki folder Temp, tyle że rozbudowany
o dodatkową funkcjonalność. Naprawdę trudno go pomylić z backupem.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/