Re: XP: bezpieczne usuwanie sprzętu, jakwyrzucić z listy dyski twarde?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 11:56:11 MET DST

Mariusz Kruk pisze:
> No i powtarzasz tylko marketingowy bullshit. Bezpieczeństwo zależy w
> bardzo dużej mierze od użytkownika. Akurat nie czuję się jakoś bardzo

Użytkownikom nie zależy na bezpieczeństwie. Czyli trzeba
na nich to wymusić siłą.

> Podobnie jak z samochodem - wywalać ciężkie pieniądze tylko po to, żeby
> był "nowoczesny"? (BTW, w mieście jeździ się raczej z niewielkimi
> prędkośćiami (miszczów kierownicy pomijamy), a jak na trasie wypadnie ci
> TIR na czołówkę, to i pierdyliard poduszek nie pomoże).

Pooglądaj sobie zdjęcia tanich chińskich wynalazków po wypad-
ku. Oglądałem zdjęcia ze *stłuczki na parkingu* pomiędzy ja-
kąś - bodajże - Hondą i chińskim cudakiem. Honda: stłuczony
refektor, potłuczony zderzak, leciutko wgniecione blachy.
Chińczyk: urwane jedno przednie zawieszenie, mocne wgnie-
cenie blach, przód wyglądał jak po poważnym wypadku.

Skrajne przykłady nie zawsze są dobre. Owszem, na TIRa nic
nie pomoże (i jak nagle jakiś nasz przeciwnik zrzuci nad
Polską bombę elektromagnetyczną, to wysiądą komputery tak
z Windows XP, jak i z Windows 7 czy Linuksem). Ale przy
drobnych "problemach" różnica między czymś mniej a bardziej
bezpiecznym może decydować o zdrowiu (fizycznym czy nerwo-
wym) i czasie (straconym na usuwanie szkód).

|                 |  Politechnika Śląska                   |