Re: odpowiedzialność materialna za sprzęt komputerowy w firmie

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 05 Oct 2009 - 18:06:58 MET DST

Tomasz Chmielewski pisze:
> Tzn. jak ktos wyleje cos no komputer, popsuje drukarke ladujac do jej
> podajnika ksiazke telefoniczna (prawdziwy przypadek), zrzuci na ziemie
> monitor, czy dajmy na to, powodz zaleje serwerownie (czy trafi ja inny
> piorun), nie mowiac o pospolitych kradziezach - to ty za to odpowiadasz?
>
> Niezle.

Nie wiem, czym się tak podniecacie wszyscy.

Podpisywanie takich oświadczeń jest NORMĄ nie tylko w przed-
siębiorstwach prywatnych, ale też w instytucjach państwowych.
Celem jest ochrona sprzętu przed *kradzieżami* dokonywanymi
przez administratorów i pracowników, tudzież przed łagodniej-
szą formą polegającą na prawie nieskończonym (lub czasem
nieskończonym) wypożyczaniu sprzętu czy oprogramowania do
pracy w domu.

Takie oświadczenia nie mają na celu ciągania do odpowiedzial-
ności za uszkodzenia sprzętu wynikłe z winy osób trzecich
czy też kradzieże będące efektem włamania czy niedopatrze-
nia osób trzecich. Mają na celu wymuszenie poprawnego zabez-
pieczania sprzętu oraz ewidencjonowania stanu i wszelkich
wypożyczeń (rewersy, księgi inwentarzowe i tak dalej).

|                 |  Politechnika Śląska                   |