Re: Dziwny plik >4GB na partycji FAT32

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 25 Sep 2009 - 20:54:15 MET DST

Użytkownik "PureNick" <ibozaurCTRL+X@zax.pl> napisał w wiadomości
news:h9j1uo$8sc$1@inews.gazeta.pl...
(...)
> Dzięki, oczywiście połowy z twoich wywodów nie rozumiem,

Chętnie uzupełnię, wskaż, co jest niejasne, a naprowadzę.

> ale faktycznie chkdsk nie próbowałem, to znaczy pomyślałem że jeśli
> zrestartuję komputer to sam się sprawdzi, skoro jest taki dziwny błąd,

Nie ufaj nigdy komputerom. To zawsze są głupie i bezmyślne pudła.

> ale nic nie sprawdzał, więc jakoś zapomniałem o tej możliwości.
> Na pewno spróbuję chkdsk w poniedziałek, bo ostatnio "zarobiony byłem"

Pamiętaj o backupie, to może być uszkodzenie, które posypie kilka innych
(byc może ważnych) plików, w drobną kaszkę. No, nie powinno, ale lepiej
dmuchać na zimne.

> i jakoś się nie przykładałem do rozwiązania tej kwestii, ale
> faktycznie
> był jakiś komunikat, że "plik nie istnieje", tylko czy gdyby naprawdę
> nie istniał, to w ogóle bym go widział? Bo widzę zarówno w Explorerze,

Przynajmniej w FAT, widzenie, bądź nie, jakiegoś pliku nie zależy od
tego, czy on rzeczywiście istnieje, a od tego, czy istnieje i w jakim
jest stanie jego wpis.

> jak i we wszystkich commanderach, nawet pod DOSem.

Znakiem tego - widzą one wpis pliku. Objawy które podajesz, mogą
świadczyć o tym, że nastąpiło skrzyżowanie plików (w NTFS też się akurat
zdarza, jak i w każdym systemie... ale nie o tym teraz) i zwykle system
zapisze te pliki na boku w wyróżnionych podkatalogach, jednak spróbuj
backupu najważniejszych rzeczy. Mozesz wstępnie zapuścić chkdsk bez
naprawiania - jako argument podajesz mu jedynie literkę napędu, bez
opcji, przeleci i być może wyświetli, co ma nie-halo.

--
"E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
(C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;