Re: Zmiana IP hosta na serwerze DNS Win2k

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Mon 21 Sep 2009 - 11:31:17 MET DST

Użytkownik "o" <o@op.pl> napisał w wiadomości
news:h97g98$f2t$1@mx1.internetia.pl...
> Witam,
>
> Jest sobie serwer DNS w intranecie na windows 2003. Dodaję nowego hosta.
> Jeżeli go pinguję z któregokolwiek komputera to dostaję IP które
> przypisałem do tej nazwy na serwerze DNS czyli jest OK.
> Jeżeli teraz zmienię IP tego hosta na serwerze DNS i znowu puszczę pinga
> dostaję nadal stare IP, a nie to które wprowadziłem jako aktualne.
> Mogę to naprawić wpisując ipconfig /renew na komputerze z którego pinguję.

Wystarczy ipconfig /flushdns

> Co powinienem zrobić aby zmieniać IP hosta i tak aby pozostałe komputery
> w intranecie szybko "widziały" nowe IP przypisane do tej nazwy hosta?

Ustawić wcześniej krótki czas życia (TTL) na rekordzie. Odpowiedzi DNS są
buforowane przez resolver (co możesz zobaczyć przez ipconfig /displaydns),
co powoduje że przez określoną ilość czasu resolver będzie odpowiadał "z
cache", nie odpytując serwera na którym ty już poprawiłeś adres. Skracając
TTL zmusisz cache resolvera do częstszego odpytywania serwera, oczywiście
kosztem zwiększonego ruchu w sieci.