Re: program do backupu sterowników

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 16 Sep 2009 - 00:58:39 MET DST

** 1634Racine <1634@racine.pl> wrote:

> czy znacie jakis dobry, _sprawdzony_ przez Was program do backupu wszystkich
> sterownikow zainstalowanych w systemie? chodzi o szybkie odtworzenie przy
> reinstalacji.
> wiem o:
> DriverGenius
> DriverMagician
> Mydrivers
> UniblueDriverScanner

> - ale jakiej to jest jakości...?

A jakiej ma być? Każdy z tych programów przelatuje po prostu listę sterowników
zarejestrowanych w systemie i na podstawie tej listy kopiuje pliki w
odpowiednie miejsce. Osobiście używałem Driver Magician Lite i działał tak jak
powinien.

Tylko weź pod uwagę, że w przypadku niektórych urządzeń sterowniki to nie
wszystko. Instalując "obsługę" takiego urządzenia często jeszcze instalowane są
komponenty userlandowe takie jak kodeki, nakładki na powłokę itd. - te programy
ich nie backupują. Z reguły te wszystkie dodatki do obsługi sprzętu to jest
kupa, ale czasami są niezbędne.

Ale generalnie przy reinstalce to taka kopia sterowników jest bardzo wygodna.