Myszka PS/2 nagle przestaje dzialac [XP SP3]

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 14 Sep 2009 - 14:04:07 MET DST

Hej,

Mam kilka komputerów (na kilkadziesiąt pracujących), na których w losowych
momentach przestaje działać myszka podłączona na PS/2. Problem powtarza
się co jakieś (nie liczyłem dokładnie, więc jest to mocno szacowane)
3 dni. Sprawdzałem myszki optyczne, kulkowe - ten sam efekt.
Zanim problem pojawił się, komputery pracowały poprawnie przez kilka lat.
Różny sprzęt, różne BIOSy, nie ma żadnego połączenia między sprzętem,
z wyjątkiem myszki PS2.

Odłączanie myszki, podłączanie tej samej czy innej, nie naprawia problemu.
Klawiatura i wszystkie aplikacje w tym czasie działają.

W dzienniku zdarzeń nie ma niczego.
Jeśli bez ruszania kabelków zrestartuję komputer (zdalnie przez VNC,
albo lokalnie przy pomocy klawiatury), to mysz działa.

Gdzie szukać przyczyny? Coraz większa ilość komputerów zaczyna mieć
te same objawy (żadne nowe aplikacje nie były instalowane - jedynie
poprawki MS).

Jeden z komputerów przeinstalowałem od zera i przez jakieś 20 dni był
spokój, aż znowu zaczęły się te same objawy.

PS: nie ma możliwości podłączenia myszki USB, gdyby miały zamiar paść
takie propozycje.

Jacek