Re: Jak przenie¶æ Windows z na RAID 0?

Autor: Latet <lat_at_xxxxx.pl>
Data: Sat 12 Sep 2009 - 08:48:50 MET DST

> W zasadzie tak, ale odpowiem inaczej - je¶li zobaczysz wolumin RAID po
> odpaleniu DOS-a lub np. Konsoli odzyskiwania z p³ytki instalacyjnej XP,
> to jest to RAID sprzêtowy.
> Abstrahuj±c od nieprecyzyjnego nazewnictwa chodzi po prostu o to, ¿eby
> nie trzeba by³o instalowaæ osobnych sterowników w systemie do jego
> obs³ugi.

Czy to znaczy, ¿e AHCI jest zawsze "mniej sprzêtowe" ni¿ RAID? Bo wszak
powszechnie wiadomo, ¿e aby Windows ruszy³ z dysku w trybie AHCI musi mieæ
sterowniki.

> Ale¿ czemu, to mo¿e byæ ciekawe do¶wiadczenie. Na dobry pocz±tek
> proponujê programik Drive Snapshot
> http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm, którym wykonasz obraz partycji
> systemowej.

Czêsto poleca³e¶ BootIT NG (mam, u¿ywam, uwielbiam).
Co¶ siê zmieni³o? Czemu Drive Snapshot? Lepszy do RAID?

Po jego przywróceniu - ju¿ na RAID - wykonaj polecenie
> snapshot --checkboot HD0 i zezwól na poprawki. Po tym system ju¿
> powinien siê podnie¶æ.

Czyli jest to mniej trudne zadanie ni¿ zmuszenie XP do startu po prze³±czeniu w
BIOS dysków SATA z trybu IDE na tryb AHCI? Nie polega na dograniu/w³±czeniu
sterowników.

Dziêki,

latet