Re: Jak przenie¶æ Windows z na RAID 0?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 12 Sep 2009 - 00:31:37 MET DST

Dnia Fri, 11 Sep 2009 17:07:42 +0200, Latet napisa³(a):

> A jak odró¿niæ czy mam RAID sprzêtowy?
> Je¶li w BIOS mam narzêdzia do ³±czenia dysków w RAID, to znaczy ze to RAID
> sprzetowy?

W zasadzie tak, ale odpowiem inaczej - je¶li zobaczysz wolumin RAID po
odpaleniu DOS-a lub np. Konsoli odzyskiwania z p³ytki instalacyjnej XP,
to jest to RAID sprzêtowy.
Abstrahuj±c od nieprecyzyjnego nazewnictwa chodzi po prostu o to, ¿eby
nie trzeba by³o instalowaæ osobnych sterowników w systemie do jego
obs³ugi.

> I to powaznym...
> Chyba sobie daruje.

Ale¿ czemu, to mo¿e byæ ciekawe do¶wiadczenie. Na dobry pocz±tek
proponujê programik Drive Snapshot
http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm, którym wykonasz obraz partycji
systemowej. Po jego przywróceniu - ju¿ na RAID - wykonaj polecenie
snapshot --checkboot HD0 i zezwól na poprawki. Po tym system ju¿
powinien siê podnie¶æ. W razie niepowodzenia przeprowad¼ tylko jego
naprawê z p³ytki instalacyjnej lub sam± naprawê bootmanagera.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/