Re: Jakie minimum do serwera terminali?

Autor: Tomek G³owacki <t_gl_nospam_at_srakapraptaka_o2.pl.invalid>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 22:15:10 MET DST

Patryk W³os pisze:

> Je¶li maj± byæ pod³±czeni jednocze¶nie, to konieczna jest licencja na
> u¿ytkowników i Terminal Services.
>
> Je¶li nie jednocze¶nie, to w zupe³no¶ci wystarczy go³y Windows 2003 - on
> dopuszcza 2 jednoczesne sesje zdalnego pulpitu + dodatkowo w tym samym
> czasie kto¶ mo¿e siedzieæ na maszynie fizycznie.
>
> Ewentualnie mo¿na (ale to kosztuje) zrobiæ trzeci± jednoczesn± sesjê
> zdaln± za pomoc± sieciowego KVM (czyli maszynie bêdzie siê wydawa³o, ¿e
> zdalny u¿ytkownik siedzi fizycznie przy klawiaturze).

Chodzi mi o jednoczesne, jak w *xowych systemach sesje. Czyli bez
licencji terminalowych siê nie obejdzie... no, nie dobrze.. do
zrobienia, ale wola³bym bez tego.

> Ewentualnie mo¿na postawiæ Linuxa, na nim VMware Server, na nim Windows
> 2003 i Windows XP, a one dadz± sumarycznie 2 po³±czenia zdalnego pulpitu
> + 2 po³±czenia na 2 konsole emuluj±ce fizyczne klawiatury.
> Ale to ju¿ jest zaawansowane kombinowanie, a ponadto konsole VMware
> dzia³aj± w porównaniu ze zdalnym pulpitem bardzo powoli.

Tak bardzo zaawansowane nie jest, nie przesadzajmy - instalator wrêcz
prowadzi za r±czkê, no mo¿e poza jedn± skuch± z kompilacj± modu³ów do
sieci, ale da siê to ogarn±æ ;)

Mam w³a¶nie VMware Server i to na nim chcê "co¶" postawiæ, co mi pozwoli
na uruchomienie specyficznych aplikacji na windowsach, ¿eby sobie mogli
u¿ytkownicy z tego swobodnie korzystaæ, przy za³o¿eniu ¿e u¿ytkowników w
najlepszym przypadku bêdzie trzech jednocze¶nie po RDP.

S³ysza³em o "moddingu" XPków, ale te¿ nie koniecznie chcê siê babraæ w
jakie¶ semilegalne opcje...

Pozdr,
Tomek