Re: Jakie minimum do serwera terminali?

Autor: Patryk Włos <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 15:19:35 MET DST

> Podpowiedzcie mi, jaką opcję minimum potrzebuję, aby min. 3 użytkowników
> mogło się łączyć na serwer Windowsowy po RDP i mogło sobie pracować na
> odpalonych tam aplikacjach?
>
> Windows 2003 Server goły da radę? Czy jakaś szczególna wersja?

Jeśli mają być podłączeni jednocześnie, to konieczna jest licencja na
użytkowników i Terminal Services.

Jeśli nie jednocześnie, to w zupełności wystarczy goły Windows 2003 - on
dopuszcza 2 jednoczesne sesje zdalnego pulpitu + dodatkowo w tym samym
czasie ktoś może siedzieć na maszynie fizycznie.

Ewentualnie można (ale to kosztuje) zrobić trzecią jednoczesną sesję
zdalną za pomocą sieciowego KVM (czyli maszynie będzie się wydawało, że
zdalny użytkownik siedzi fizycznie przy klawiaturze).

> Chciałbym uniknąć konieczności kupowania licencji czy posiadania serwera
> licencji...
>
> Jest jakaś prosta metoda? Może coś da się zrobić z Windowsem XP? ;)

Ewentualnie można postawić Linuxa, na nim VMware Server, na nim Windows
2003 i Windows XP, a one dadzą sumarycznie 2 połączenia zdalnego pulpitu
+ 2 połączenia na 2 konsole emulujące fizyczne klawiatury.

Ale to już jest zaawansowane kombinowanie, a ponadto konsole VMware
działają w porównaniu ze zdalnym pulpitem bardzo powoli.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com