Re: Przywrócenie startu XP

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Sat 05 Sep 2009 - 14:22:14 MET DST

> wszystkim - wiem ze linuxowym poleceniem dd if=/dev/hda
> of=/nazwa_pliku.txt bs=512 count=xxx można zapisać początkowe
> sektory dysku i potem je "regenerować".

Tak, tylko że nie potrzebujesz zapisywać początkowych sektorów _dysku_, bo
te się nie zmienią (lub zmienią w sposób nieistotny, np. z komunikatów
polskich na angielskie albo odwrotnie). Potrzebujesz zachować boot sector
aktywnej _partycji_, czyli przykładowo if=/dev/hda1

> Mam pytanie : czy taka operacja przywróci start XP i jeśli tak to
> ile tych sektorów zapisać / czyli co wstawić w miejsce xxx/ ?.

spróbuj 3, tyle sektorów ma kod ładujący Windows 98 - więc teoretycznie tyle
sektorów ulegnie nadpisaniu.

--
Azarien