Re: logowanie do "serwera" na windows xp

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Thu 27 Aug 2009 - 13:03:54 MET DST

> Nie wiem tylko jak rozwiazac problem różnych haseł serwer<-->stacja
> robocza. Jak wywolam skrót \\serwer\zasób\plik to wqinda grzecznie
> prosi o usera i hasło. Jak wywołam skrót do pliku np i:\plik to o
> hasło nie zapyta, tylko wywali blad, bo dysku nie ma...

Na serwerze utworzyć konta takie same jak na wszystkich stacjach (tzn. każdy
użytkownik ma na serwerze swoje konto, z tym samym hasłem), i poprzydzielać
tym kontom serwerowym odpowiednie uprawnienia do poszczególnych udziałów.
Wtedy o nic nie będzie pytać, pod warunkiem że klient jest "u siebie"
zalogowany z ta samą nazwą i hasłem co wpisane na serwerze.
Minusem tego jest, że użytkownik traci możliwość dowolnego ustawiania sobie
hasła, bo gdy je zmieni, to popsuje sobie dostęp do udziałów.

> Jak sobie to logowanie ulatwić= jakieś okienko przy starcie windows ?
> ( bath net use i: \\serwer\zasób zapyta o hasło i usera, ale to DOS :(( )

Nie DOS tylko konsola.

--
Azarien