Re: GPS

Autor: Wojciech \ <wojciech.sura-no_at_spam-poczta.medi.com.pl>
Data: Mon 24 Aug 2009 - 07:32:45 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:
> Jakim programem odczytać dane z GPS? Mam mały GPS Nokia na Bluetooth -
> chciałbym jakiś prosty (najlepiej freeware) programik za pomocą
> którego mogę odczytać dane z GPS (współrzędne, wysokość, pozycje
> satelitów itd.). Mógłby się integrować z Google Maps/Earth ale
> niekoniecznie. Google Earth ma możliwość podpięcia GPS ale tylko
> przez kabel i tylko dwóch producentów (nie Nokia).

Podłączanie GPSa przez port szeregowy jest standardową metodą pobierania
danych. Pamiętaj, że Bluetooth może pracować jako wirtualny port szeregowy -
nawet sterowniki systemu operacyjnego to zapewniają i i nie trzeba do tego
kabla.

A jeśli mowa o producentach, to pewnie raczej chodzi o standard w którym
wypluwa dane GPS. Jeden z nich powinien zadziałać (Nokia raczej trzyma się
standardów).

Pozdrawiam -- Spook.