Re: jak wylaczyc skanowanie przy bootowaniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 17 Aug 2009 - 15:32:44 MET DST

Dnia Mon, 17 Aug 2009 11:03:32 +0200, 1634Racine napisał(a):

> Michal Kawecki in news:1tycfqibal5wb.dlg@kwinto.prv
>
> rozumiem,ale swoja droga po co mi to:
>
> /D Przywraca ustawienia domyślne komputera; wszystkie dyski sa
> sprawdzane podczas rozruchu, a program chkdsk zostanie
> uruchomiony na tych, które są zanieczyszczone.
>
> - skoro chce wrecz odwrotnie,czyli wykasowac skanowanie.

Chkntfs /D przywróci domyślne ustawienia skanowania, tj. będzie się ono
wykonywało *tylko i wyłącznie* wówczas, gdy system plików nie zostanie
poprawnie zamknięty. Sformułowanie "sprawdzane" odnosi się zapewne do
testu wartości bitu zanieczyszczenia.

> [...]
> uratowalo mi skore, ale:
> chce doprowadzic do sytuacji, gdy skanowanie jest _tylko_ w/w przypadku,a
> nie za kazdym bootowaniem.
>
> W tej chwili mam wpisane:
> autocheck autochk /k:C /k:D /k:E *
> i pytanie, czy to trzyma sie wpisowo do bootowania, czy juz na stale; w /?
> jak wół piszą, że raz.
> Na stale oczywiscie nie chce, bez sensu. Tzn co kto woli, ja wole, by system
> nie mial zabronionego skanowania, ale by odbywalo sie w bardzo konkretnej
> sytuacji. Czyli by to zreperowac, po prostu.

Mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż zdarzyło się już kiedyś, że ktoś w
podobnej do Ciebie sytuacji miał po prostu problem z jakimś
nieprawidłowym niskopoziomowym sterownikiem, który powodował, że przy
każdym zamknięciu partycja była oznaczana jako zanieczyszczona. Nie
pamiętam już szczegółów, musiałbym zajrzeć do archiwum. No ale Ty
piszesz, że bit zanieczyszczenia wygląda OK. Tyle że sprawdzasz to
dopiero po uruchomieniu systemu a nie przed, a głowy nie dam, czy w
trakcie jego uruchamiania nie zostaje on "poprawiony".

Co wypisuje chkdsk przed uruchomieniem? Nie jest to czasem komunikat, że
"jeden z dysków wymaga sprawdzenia"? Jeśli tak, to ewidentnie wskazuje
to na aktywny bit dirty.

Nie kojarzysz może, kiedy się te skanowania zaczęły? Może coś
instalowałeś w międzyczasie? Np. antywirusa, defragmentator, program do
wykonywania obrazów partycji...

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/