Re: jak wylaczyc skanowanie przy bootowaniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 16 Aug 2009 - 10:33:18 MET DST

Dnia Sun, 16 Aug 2009 02:43:14 +0200, 1634Racine napisał(a):

> Michal Kawecki in news:z2v67iglfs2f.dlg@kwinto.prv
>
> juz wczesniej sprawdzilem chkntfs-em (bez opcji) i kazda partcja podaje
> tylko,ze ma system plikow taki a taki, i że dane na niej nie sa zaklocone,i
> nic wiecej - czyli NIE podaje,ze bedzie przy boot skanowana,czyli nie bedzie
> [jak mniemam].
> dalej:
> a z przelacznikiem /x to juz nie wolalem dla kazdej partycji chkntfs,bo bez
> sensu, bo i tak nie jest to polecenie zapamietywane wiecej niz na
> okolicznosc wolania tylko raz.

Na wszelki wypadek przywróć teraz ustawienia domyślne, tj. wykonaj
chkdsk /D.

>>> wpis:
>
> czyli - nie znasz wartosci "sfcscan"? no to jak nie znasz, to nie wiem, co o
> tym myslec.

Ależ ja wiem do czego służy sfcscan. Na pewno nie do uruchamiania
chkdsk. Wiesz - jak na jednej stronie palną głupstwo, to na
pięćdziesięciu innych je powielą. Be aware.

[...]
> Ale uwaga: czytam teraz
> http://forum.purepc.pl/lofiversion/index.php?t153090.html
> i przypomnialem sobie o:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
> BootExecute
> - sprawdzam, i jest tylko "autocheck autochk *", czyli od dawna jest OK z
> tym wpisem.
>
> a jednak nadal i laptop z xp, i pecet z w2k sa skanowane przy bootowaniu.

Hmm dziwne. Spróbuj wykonać chkdsk /r spod konsoli Odzyskiwania (spoza
systemu). Wiem z praktyki, że to często pomaga. A może masz jakieś
ukryte partycje na dysku, albo problem dotyczy układu partycji a nie
systemu plików? Chkdsk bada także układ partycji.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/